Plenerowe Spotkania Teatralne Festiwal Bez Kurtyny

Festiwal Bez Kurtyny Plenerowe Spotkania Teatralne

06
-
11
lip
2021
Ełckie Centrum Kultury
,
Wstęp wolny

FESTIWAL „BEZ KURTYNY”

Plenerowe spotkania teatralne

Wstęp wolny

 

6 lipca 2021 Plac Jana Pawła II

18:00„Peregrinus”
Teatr KTO z Krakowa

 

7 lipca 2021 Plac Jana Pawła II

18:00″Amore czyli retro cyrk”
Grupa Locomotora z Krakowa

21:00     Spektakl ogniowo – pirotechniczny
Grupa Locomotora z Krakowa

 

8 lipca 2021 Plac Jana Pawła II

20:30     „Szafa show”
Fundacja Sztukmistrze z Lublina

 

9 lipca 2021 Park Muzyczny

17:00 „O rycerzu Pryszczycerzu i królewnie Pięknotce” | spektakl familijny
Teatr Barnaby z Gdańska

 

10 lipca 2021 skwer przy ulicy Pułaskiego

14:00 Pokaz Cyrkowy
Teatr ognia Los Fuegos z Krakowa

16:00 „ Pan i Pani O!”
Teatr Pantomimy „Mimo” z Warszawy

21:00     Pokaz fireshow
Teatr ognia Los Fuegos z Krakowa

 

11 lipca 2021 Amfiteatr

20:30     „Sztuczki”
Teatr Pijana Sypialnia z Warszawy

 

 

Teatr KTO 

Teatr KTO powstał w 1977 roku, a swoją działalność zainaugurował spektaklem „Ogród rozkoszy“. Pierwszych dziesięć zamkniętych pokazów obejrzało kilkuset widzów, ponad rok później – niemal 3 tysiące w Krakowie i różnych miastach Polski.

Teatr KTO jest organizatorem ULICY Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie (33 edycje w latach 1988-2020), a także realizatorem krakowskich projektów artystycznych: Noc Teatrów (13 edycji w latach 2007-2019) i Noc Poezji (9 edycji w latach 2011-2019). Od 1 stycznia 2005 roku krakowski Teatr KTO jest teatrem miejskim. Dyrektorem teatru od 43 lat jest Jerzy Zoń. Teatr KTO – Instytucja Kultury Miasta Krakowa
O spektaklu Peregrinus
Inspirowany poezją T. S. Eliota wędrujący spektakl uliczny pokazuje dzień z życia współczesnego everymana. W efektownej wizualno-choreograficznej formie, z groteskowym przymrużeniem oka, dotkliwie obnaża pułapki współczesnego świata, w które masowo dajemy się łapać, bezrefleksyjnie tracąc linie papilarne naszych dusz. Czy zbiorowe opętanie Peregrinusów ma swój kres? Czy w tej podróży padamy ofiarami dybuków czy może sami się nimi stajemy?

Grupa Locomotora

Zespół tworzą profesjonaliści w swoich dziedzinach. Znajdziecie wśród nas cyrkowców, szczudlarzy, tancerzy, performerów, tancerzy, aktorów ale przede wszystkim ludzi z wyjątkową pasją jaką jest sztuka. To tacy ludzie tworzą właśnie naszą grupę – Grupę Locomotora. Zaangażowanie i pasja artystów gwarantują fenomenalne pokazy oraz uśmiech na twarzach widzów. Artyści mają realny wpływ na to, co się dzieje na scenie, a każdy z widzów… też może wziąć udział w naszej zabawie. Stąd motywem przewodnim każdego eventu, performensu czy spektaklu LOCOMOTORY jest coś więcej niż chęć prezentacji „kolejnego nudnego przedstawienia” – ale człowiek i jego pasja. Dodatkowo stoją za nami ponad 15 lat doświadczenia scenicznego oraz tysiące godzin spędzone w kostiumach na festiwalach, paradach, eventach czy imprezach firmowych.

Fundacja Sztukmistrze

Fundacja Sztukmistrze to organizacja pozarządowa, która powstała w celu rozwoju i promocji sztuki Nowego Cyrku. Została założona w roku 2010, będąc kontynuacją wcześniejszych działań nieformalnej lubelskiej grupy Sztukmistrze. Realizujemy projekty pedagogiczne, artystyczne, a także spotkania środowiskowe.
W roku 2012 Fundacja zorganizowała w Lublinie Europejską Konwencję Żonglerską, największy i najbardziej prestiżowy festiwal Nowego Cyrku na świecie, który po raz pierwszy w swej historii gościł w Polsce. W 2017 roku ponownie została gospodarzem EJC, włączając 40. Europejską Konwencję Żonglerską w obchody 700-lecia Lublina.

Od 2011 roku Fundacja organizuje Żonglerską Lubelską Konwencję – spotkanie miłośników nowego cyrku z Polski i zagranicy, a od 2014 Cyrkulacje – jedyny w Polsce konkurs etiud nowocyrkowych, wspierając twórców merytorycznie i finansowo. Fundacja prowadzi systematyczne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych w ramach Akademii Sztukmistrzów, zaprasza również na cykliczne Variete – cyrkowe pokazy w kabaretowej oprawie.
Fundacja Sztukmistrze promuje metodę pedagogiki cyrku, jako efektywnej i efektownej formy edukacyjno-terapeutycznej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jest to połączenie nauki aktywności ruchowych (wywodzących się m. in. z cyrku) z pedagogicznymi i psychologicznymi treściami i celami. Trenerzy koncentrują się zarówno na nauce umiejętności, jak i na procesie, który zachodzi w trakcie nauki (wewnętrzne przekonania, obawy, niepewność, realizowanie celów, radość, nadzieja, sukces, wytrwałość w pracy, frustracja, porażka, motywacja, samoocena itp.)

W 2018 roku Fundacja Sztukmistrze otrzymała Nagrodę Miasta Lublin za Upowszechnianie Kultury.

W 2019 roku Fundacja wsparła powstanie Fundacji Sieć Pedagogiki Cyrku, razem z Centrum Kultury w Lublinie opiekuje się też Muszlą Koncertową w Ogrodzie Saskim.

 

Teatr Barnaby

Teatr lalkowy założony w 2014 roku w Gdańsku. Obecnie prezentuje dziewięć różnych spektakli, w tym „Calineczka”, „Baśń o rycerzu bez konia”, “Tymoteusz wśród ptaków”, “Tymoteusz Rym Cim Cim”, “Dzielny Grześ i Św Mikołaj”, “Nic Dzika Mrówka, Adam i Ewa”, “O Pryszczycerzu i Królewnie Pięknotce”, “O Piecuchu Najwspanialszym”, “Czerwony Kapturek” “Poluk1”, “Legendy Gdańskie”. Założycielem i twórcą scen jest Marcin Marzec, aktor, reżyser i scenograf teatru lalkowego. Oprócz własnej działalności, Marcin Marzec współpracuje jako reżyser z ukraińskiem teatrem “I ludzie i Lalki”, Obwodowym Teatrem Lalek we Lwowie, białoruskim teatrem “Btaleika” z Mińska, oraz Teatrem Miniatura z Gdańska. Marcin Marzec gra również jako aktor dramatyczny w Rzeszowskim Teatrze Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie oraz w teatrze Imaka w Warszawie. Teatr Barnaby regularnie współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi w całej Polsce i Europie, a przedstawienia teatru lalkowego zaprezentowane przez Teatr Barnaby można zobaczyć także na licznych festiwalach.

O spektaklu O rycerzu Pryszczycerzu i królewnie Pięknotce: 

O rękę Królewny Pięknotki ubiegają się trzej kandydaci: Książę Bławatek, Baron Modniak, Królewicz Piękniewicz, oraz znacznie ustępujący im urodą, Rycerz Pryszczycerz z tajemniczo opuszczoną przyłbicą.

Królewna  poddała zalotników dość zaskakującej próbie. Kto jej sprostał i stanął na ślubnym kobiercu? Sprawdźcie sami, poznając zabawną historię „O Pryszczycerzu i Królewnie Pięknotce”.

 


Teatr Los Fuegos

Powstał w 2005 roku w Krakowie. Grupa eksperymentuje nie tylko z żywym ogniem ale również ze światłem oraz nowym cyrkiem. W oryginalny sposób wykorzystuje potencjał światła, tańca, akrobatyki i żonglerki, tworząc jedyne w swoim rodzaju pokazy FIRESHOW, LIGHTSHOW, BODYPAINTING.W swoim programie ma również spektakle uliczne, pokazy żonglerskie, parady, a także szczudlarzy, bębniarzy, monocyklistów, mimów, żywe rzeźby, programy animacyjne, warsztaty i znacznie więcej. Teatr Ognia Los Fuegos to wyjątkowe pokazy dla wyjątkowych ludzi. Bajkowy i magiczny świat, który na długo zapada w pamięć

 


Teatr Mimo

Powstał w 2002 roku. Założony przez Bartłomieja Ostapczuka jako teatr jednego aktora szybko przekształcił się w zespół. Poszukiwania artystyczne aktorów Teatru Mimo zaowocowały wypracowaniem własnego języka teatralnego, w którym artyści starają się łączyć najważniejsze elementy sztuki kluczowych twórców i reformatorów współczesnej pantomimy.  W teatralnej pracy  poprzez ruch i gest próbują wyrazić esencję uczuć i emocji, nie stroniąc przy tym od odrobiny absurdu. Pragną by przy zachowaniu zasad sztuki pantomimy jedynymi granicami były granice ich wyobraźni.

O spektaklu Pan i Pani O:

Na wyspie zbudowanej z marzeń, wspomnień i po część z zapomnianych historii, mieszka Pan O. Marząc o miłości wpatruje się głównie w horyzont. Myśli, że na świecie został sam. Gdzieś daleko mieszka Pani O. Marząc o miłości wpatruje się głównie w niebo. Jest przekonana o tym, że na świecie jest sama. Jeden otrzymany list, jeden chwila, zmienia w jej życiu wszystko.  Krok po kroku obserwujemy ich spotkanie, czasem zabawne a czasem nieco mniej. Jednak miejsce, w którym się odnaleźli, okazuje się mieć własny pomysł na tę parę. Wciąga bohaterów w wir zdarzeń, mogących prowadzić tylko w jeden kierunku. Czy będą podążać tam wspólnie? Czy zrozumieją, że ich spotkanie to dopiero początek podróży?

Wizualna komedia bez słów, która żywi się humorem i śmiesznością dnia codziennego. Do tego odrobina magii i absurdu z życia wziętych.

 


Teatr Pijana Sypialnia

Powstała w 2012 roku, a dzisiaj jest już największym teatrem niezależnym w kraju. Nasz zespół to aktorzy, wokaliści, tancerze i orkiestra symfoniczna – łącznie ponad 100 artystów. Dzięki temu widowiska i koncerty Pijanej Sypialni wyróżnia niespotykany rozmach i szalona energia. Łączymy aktorstwo z wielogłosowym śpiewem, tańcem i muzyką na żywo.

Inspirują nas zakurzone teksty, zapomniane melodie i dawny folklor, a nasz pomysł na teatr to repertuar nastawiony na liczne interakcje z publicznością. Na szlaku Pijanej Sypialni pojawiają się duże i małe miasta i miejscowości, wydarzenia na wielką skalę i kameralne spotkania, cel zawsze jest ten sam – porwać publiczność!

O spektaklu Sztuczki:

Witamy w Świrzew Ensamble! Nowy dyrektor – nowy repertuar. Zespół aktorski pracuje nad starą ramotą a’la Carlo Goldoni – amant kocha amantkę, służąca służącego (bez wzajemności), a Arlekin jak zwykle miesza i pajacuje. Dyrektor zamyka cały zapas kawy w swojej szafce. Szatnia i kasa wypowiadają mu otwartą wojnę! Inspicjentka jest na skraju załamania nerwowego. Do teatru przybywa pani sponsor, ze swoim nowym pieszczoszkiem – gwiazdą teatru niemieckiego. Grozi wycofaniem się ze sprawowania swojego mecenatu, jeśli… No właśnie. Katastrofa jest nieunikniona.