Karolina Sekuła
Urodziła się w 2002 roku w Toruniu. Ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Toruniu w klasie fortepianu Aleksandry Soboń-Wakarecy i Marka Kamoli. Obecnie jest studentką studiów licencjackich w klasie fortepianu prof. Eleny Margoliny-Hait w Hochschule für Musik Detmold w Niemczech.
Karolina jest laureatką wielu konkursów pianistycznych, kameralnych i dla duetów wokalno-instrumentalnych, m.in.: I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Muse w Atenach, I miejsca na IV Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Turznie, I miejsca na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Trzcianie, I miejsca na XXI Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Jaworze. Zdobyła także II miejsce na IX Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Broumov (Czechy), II miejsce i nagrodę specjalną Instytutu F. Chopina na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Augustowie. Została finalistką V Ogólnopolskiego Konkursu Osobowości Muzycznych „Atma” w Zakopanem, a także otrzymała nagrody specjalne na Międzynarodowym Konkursie Koncertów Lunigiana International Music Festival w Fivizzano (Włochy) oraz na Międzynarodowym Kursie i Konkursie PIANALE Junior w Schlitz (Niemcy). Jest zdobywczynią III miejsca na XIX Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. J. Zarębskiego w Warszawie. Otrzymała wyróżnienia m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Centrum Edukacji Artystycznej w kategorii zespołów kameralnych oraz na XXXVI Konkursie Zespołów Kameralnych we Wrocławiu.
W 2024 roku była stypendystką Akademii Pianistycznej Feuerwerk w Einbeck i w jej ramach wystąpiła w wielu miejscach koncertowych w Niemczech. Znalazła się również w gronie finalistów przesłuchań do Liedakademie w ramach Heidelberger Frühling.
Karolina występowała m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Espacio Turina w Sewilli, Megaron Hall w Atenach, Łazienkach Królewskich w Warszawie, Domu Urodzenia Chopina w Żelazowej Woli, w ramach Maratonu Chopinowskiego Polskiego Radia w Studiu S1 w Warszawie, w Centrum Chopinowskim w Szafarni, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, w Schloss vor Husum, w Dworku Ogińskiego w Plungė na Litwie, podczas „Lunigiana International Music Festival” oraz „Festival Settimane Musicali Internazionali” we Włoszech, w Szwajcarii, w Toruniu w ramach Międzynarodowego Festiwalu „Probaltica”, „Festiwalu Młodej Muzyki” oraz w sali koncertowej CKK Jordanki. Jako solistka wielokrotnie występowała z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz L’Orchestra Sinfonica della Versilia pod batutą Marka Wroniszewskiego, Dainiusa Pavilionisa, Stefano Teaniego, Mariusza Smolija, Przemysława Fiugajskiego i Łukasza Hermanowicza.
Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem wybitnych pedagogów, takich jak Jacques Rouvier, Ian Fountain, Konrad Elser, Charles Spencer, Gabriele Baldocci, Gintaras Januševičius, Laura Pietrocini, Katarzyna Popowa-Zydroń, Piotr Machnik, Ewa Pobłocka, Thomas Hampson czy Annette Dasch.
Karolina była również finalistką 44. Olimpiady Artystycznej w sekcji historii muzyki. Za swoje osiągnięcia otrzymała m.in. stypendium Prezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium PROMOS, stypendium im. Alfonsa Nowackiego, stypendium Towarzystwa Przyjaciół HfM Detmold, stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego „Humanista na start!”, „Prymus na Pomorzu i Kujawach”, stypendium Miasta Torunia, nagrodę Prezydenta Miasta Torunia oraz była jedną ze stypendystek Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
Karolina aktywnie uczestniczy także w koncertach charytatywnych na rzecz organizacji „Brot für die Welt”, która działa na rzecz globalnej sprawiedliwości, pokoju, edukacji oraz przeciwdziałania głodowi i ubóstwu.
Kamil Dmochowski
Akordeonista, z pochodzenia ełczanin. Kształcił się w Akademii Muzycznej im. Karola
Szymanowskiego w Katowicach w klasie dra hab. Piotra Chołołowicza i dra Marcina Jabłońskiego,
Hochschule für Musik w Detmold pod okiem dra Macieja Frąckiewicza oraz Université de Montréal
w klasie Josepha Petricia.
Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych w kategoriach solowych (Akademicki
Konkurs Akordeonowy „Akorde-ONLINE”, Polska – Grand Prix, Międzynarodowy Konkurs
Akordeonowy „Kaunas Sonorum”, Kowno, Litwa – 3. miejsce, 44. Międzynarodowy Konkurs
Akordeonowy, Pula, Chorwacja – 2. miejsce, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy „Naujene 2014”,
Dyneburg, Łotwa – 1. miejsce) oraz kameralnych (Międzynarodowe Dni Akordeonowe, Praga, Czechy
– Złoty Medal, 44. Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Pula, Chorwacja – 1. miejsce,
Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Wilno, Litwa 1. oraz 2. miejsce).
Koncertował w Polsce, Niemczech, Chorwacji, Kanadzie, Norwegii i na Litwie, między innymi podczas
„Frakzionen 2023 – Festiwal Muzyki Nowej” w Bielefeld czy „5. Krakowskiego Festiwalu
Akordeonowego”. Jako kameralista występował w składzie takich zespołów jak Stokłosa Collective
Orchestra, International Accordion Orchestra, Ensemble Earquake, Ensemble Reflektor, Ensemble
Bridge of Sound czy L’Ensemble de musique contemporaine de l’Université de Montréal. Poza
działalnością koncertową dwukrotnie występował również jako prelegent podczas 1. Seminarium
Akordeonowego Hochschule für Musik w Detmold oraz 1. Studenckiej Akordeonowej Konferencji
Naukowej „Acco-fonia” organizowanej przez Akademię Muzyczną w Katowicach.
Podczas kursów mistrzowskich doskonalił swoje umiejętności pod okiem takich pedagogów jak
Geir Draugsvoll (Dania), Veli Kujala (Finlandia), Volodymyr Runchak, Artem Nizhnik (Ukraina),
Raimondas Sviackevičius (Litwa), Yurii Shishkin, Alexander Selivanov (Rosja), Włodzimierz Lech
Puchnowski, Jerzy Jurek, Klaudiusz Baran, Jerzy Kaszuba, Paweł Zagańczyk oraz Rafał Łuc.
Jest stypendystą programów Marszałka Województwa Podlaskiego, Rektora Akademii Muzycznej
w Katowicach czy Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
PROGRAM KONCERU:
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
Albumy Tatrzańskie op. 12 (15’)
Krzanowski Andrzej (1951-1990)
Wiatr niesie echo po polanie (5’)
I Echo
III Na polanie
Maurice Ravel (1875-1937)
Moja matka gęś (16’)
Golka Tomasz (1975)
True Green (9’)
Zarębski Juliusz (1854-1885)
Tańce galicyjskie op. 2 (6’)
I, III
Lutosławski Witold (1913-1994)
Wariacje na temat Paganiniego (6’)
Kierownictwo Artystyczne i prowadzenie koncertów: Maria Terlecka