FESTIWAL „BEZ KURTYNY”
Plenerowe spotkania teatralne
Wstęp wolny
6 lipca 2021 Plac Jana Pawła II
18:00„Peregrinus”
Teatr KTO z Krakowa
7 lipca 2021 Plac Jana Pawła II
18:00″Amore czyli retro cyrk”
Grupa Locomotora z Krakowa
21:00 Spektakl ogniowo – pirotechniczny
Grupa Locomotora z Krakowa
8 lipca 2021 Plac Jana Pawła II
20:30 „Szafa show”
Fundacja Sztukmistrze z Lublina
9 lipca 2021 Park Muzyczny
17:00 „O rycerzu Pryszczycerzu i królewnie Pięknotce” | spektakl familijny
Teatr Barnaby z Gdańska
10 lipca 2021 skwer przy ulicy Pułaskiego
14:00 Pokaz Cyrkowy
Teatr ognia Los Fuegos z Krakowa
16:00 „ Pan i Pani O!”
Teatr Pantomimy „Mimo” z Warszawy
21:00 Pokaz fireshow
Teatr ognia Los Fuegos z Krakowa
11 lipca 2021 Amfiteatr
20:30 „Sztuczki”
Teatr Pijana Sypialnia z Warszawy
Teatr KTO powstał w 1977 roku, a swoją działalność zainaugurował spektaklem „Ogród rozkoszy“. Pierwszych dziesięć zamkniętych pokazów obejrzało kilkuset widzów, ponad rok później – niemal 3 tysiące w Krakowie i różnych miastach Polski.
Fundacja Sztukmistrze to organizacja pozarządowa, która powstała w celu rozwoju i promocji sztuki Nowego Cyrku. Została założona w roku 2010, będąc kontynuacją wcześniejszych działań nieformalnej lubelskiej grupy Sztukmistrze. Realizujemy projekty pedagogiczne, artystyczne, a także spotkania środowiskowe.
W roku 2012 Fundacja zorganizowała w Lublinie Europejską Konwencję Żonglerską, największy i najbardziej prestiżowy festiwal Nowego Cyrku na świecie, który po raz pierwszy w swej historii gościł w Polsce. W 2017 roku ponownie została gospodarzem EJC, włączając 40. Europejską Konwencję Żonglerską w obchody 700-lecia Lublina.
Od 2011 roku Fundacja organizuje Żonglerską Lubelską Konwencję – spotkanie miłośników nowego cyrku z Polski i zagranicy, a od 2014 Cyrkulacje – jedyny w Polsce konkurs etiud nowocyrkowych, wspierając twórców merytorycznie i finansowo. Fundacja prowadzi systematyczne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych w ramach Akademii Sztukmistrzów, zaprasza również na cykliczne Variete – cyrkowe pokazy w kabaretowej oprawie.
Fundacja Sztukmistrze promuje metodę pedagogiki cyrku, jako efektywnej i efektownej formy edukacyjno-terapeutycznej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jest to połączenie nauki aktywności ruchowych (wywodzących się m. in. z cyrku) z pedagogicznymi i psychologicznymi treściami i celami. Trenerzy koncentrują się zarówno na nauce umiejętności, jak i na procesie, który zachodzi w trakcie nauki (wewnętrzne przekonania, obawy, niepewność, realizowanie celów, radość, nadzieja, sukces, wytrwałość w pracy, frustracja, porażka, motywacja, samoocena itp.)
W 2018 roku Fundacja Sztukmistrze otrzymała Nagrodę Miasta Lublin za Upowszechnianie Kultury.
W 2019 roku Fundacja wsparła powstanie Fundacji Sieć Pedagogiki Cyrku, razem z Centrum Kultury w Lublinie opiekuje się też Muszlą Koncertową w Ogrodzie Saskim.
O spektaklu O rycerzu Pryszczycerzu i królewnie Pięknotce:
O rękę Królewny Pięknotki ubiegają się trzej kandydaci: Książę Bławatek, Baron Modniak, Królewicz Piękniewicz, oraz znacznie ustępujący im urodą, Rycerz Pryszczycerz z tajemniczo opuszczoną przyłbicą.
Królewna poddała zalotników dość zaskakującej próbie. Kto jej sprostał i stanął na ślubnym kobiercu? Sprawdźcie sami, poznając zabawną historię „O Pryszczycerzu i Królewnie Pięknotce”.
Powstał w 2005 roku w Krakowie. Grupa eksperymentuje nie tylko z żywym ogniem ale również ze światłem oraz nowym cyrkiem. W oryginalny sposób wykorzystuje potencjał światła, tańca, akrobatyki i żonglerki, tworząc jedyne w swoim rodzaju pokazy FIRESHOW, LIGHTSHOW, BODYPAINTING.W swoim programie ma również spektakle uliczne, pokazy żonglerskie, parady, a także szczudlarzy, bębniarzy, monocyklistów, mimów, żywe rzeźby, programy animacyjne, warsztaty i znacznie więcej. Teatr Ognia Los Fuegos to wyjątkowe pokazy dla wyjątkowych ludzi. Bajkowy i magiczny świat, który na długo zapada w pamięć
Powstał w 2002 roku. Założony przez Bartłomieja Ostapczuka jako teatr jednego aktora szybko przekształcił się w zespół. Poszukiwania artystyczne aktorów Teatru Mimo zaowocowały wypracowaniem własnego języka teatralnego, w którym artyści starają się łączyć najważniejsze elementy sztuki kluczowych twórców i reformatorów współczesnej pantomimy. W teatralnej pracy poprzez ruch i gest próbują wyrazić esencję uczuć i emocji, nie stroniąc przy tym od odrobiny absurdu. Pragną by przy zachowaniu zasad sztuki pantomimy jedynymi granicami były granice ich wyobraźni.
O spektaklu Pan i Pani O:
Na wyspie zbudowanej z marzeń, wspomnień i po część z zapomnianych historii, mieszka Pan O. Marząc o miłości wpatruje się głównie w horyzont. Myśli, że na świecie został sam. Gdzieś daleko mieszka Pani O. Marząc o miłości wpatruje się głównie w niebo. Jest przekonana o tym, że na świecie jest sama. Jeden otrzymany list, jeden chwila, zmienia w jej życiu wszystko. Krok po kroku obserwujemy ich spotkanie, czasem zabawne a czasem nieco mniej. Jednak miejsce, w którym się odnaleźli, okazuje się mieć własny pomysł na tę parę. Wciąga bohaterów w wir zdarzeń, mogących prowadzić tylko w jeden kierunku. Czy będą podążać tam wspólnie? Czy zrozumieją, że ich spotkanie to dopiero początek podróży?
Wizualna komedia bez słów, która żywi się humorem i śmiesznością dnia codziennego. Do tego odrobina magii i absurdu z życia wziętych.
Powstała w 2012 roku, a dzisiaj jest już największym teatrem niezależnym w kraju. Nasz zespół to aktorzy, wokaliści, tancerze i orkiestra symfoniczna – łącznie ponad 100 artystów. Dzięki temu widowiska i koncerty Pijanej Sypialni wyróżnia niespotykany rozmach i szalona energia. Łączymy aktorstwo z wielogłosowym śpiewem, tańcem i muzyką na żywo.
Inspirują nas zakurzone teksty, zapomniane melodie i dawny folklor, a nasz pomysł na teatr to repertuar nastawiony na liczne interakcje z publicznością. Na szlaku Pijanej Sypialni pojawiają się duże i małe miasta i miejscowości, wydarzenia na wielką skalę i kameralne spotkania, cel zawsze jest ten sam – porwać publiczność!
O spektaklu Sztuczki:
Witamy w Świrzew Ensamble! Nowy dyrektor – nowy repertuar. Zespół aktorski pracuje nad starą ramotą a’la Carlo Goldoni – amant kocha amantkę, służąca służącego (bez wzajemności), a Arlekin jak zwykle miesza i pajacuje. Dyrektor zamyka cały zapas kawy w swojej szafce. Szatnia i kasa wypowiadają mu otwartą wojnę! Inspicjentka jest na skraju załamania nerwowego. Do teatru przybywa pani sponsor, ze swoim nowym pieszczoszkiem – gwiazdą teatru niemieckiego. Grozi wycofaniem się ze sprawowania swojego mecenatu, jeśli… No właśnie. Katastrofa jest nieunikniona.