W świecie niemieckiej muzyki organowej „Solo i w duecie”

W świecie niemieckiej muzyki organowej „Solo i w duecie”

J. S. Bach, G. F. Haendel, W. A. Mozart, F. Schubert, G. Faure, J. Maklakiewicz, C. Franck, Ch. M. Widor, G. Donizetti

01
Paź
2017
Kościół Najświętszego Serca Jezusowego
19:00
Ełckie Centrum Kultury
Kościół Najświętszego Serca Jezusowego,
Wstęp wolny

„Solo i w duecie”
PROGRAM:

  • J. S. Bach Quia fecit mihi magna z Magnificatu D – dur
  • J. S. Bach „Quia respexit” z Magnificatu D-dur;
  • J. S. Bach – Toccata i fuga d-moll BWV 565 wyk. S. Trojanowski
  • G. F. Haendel „Dignare” z Te Deum
  • G. F. Haendel – „How beatiful” z oratorium „Mesjasz”
  • W. A. Mozart „Ave verum”
  • W.A. Mozart „Agnus Dei” z Mszy Koronacyjnej C-dur
  • F. Schubert “Ave Maria”
  • G. Faure – „Pie Jesu”
  • G. Faure “Libera me”
  • J. Maklakiewicza „Ave Maria”
  • C. Franck „Panis Angelicus”
  • Ch. M. Widor – toccata z V symfonii wyk. S. Trojanowski
  • G. Donizetti – „Ave Maria”

 

Marta Wróblewska – sopran, doktor sztuki Marta Wróblewska – sopran, doktor sztuki
Jest adiunktem w macierzystym Wydziale UMFC oraz nauczycielem śpiewu w Zespole Szkół Muzycznych i Policealnym Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku.

Marta Wróblewska prowadzi ożywioną działalność solistyczną. Koncertowała w kraju i zagranicą (Andora, Belgia, Hiszpania, Niemcy, Litwa, Białoruś). Występowała m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a, Simona Standage’a. Ponadto ma w dorobku około 80 utworów kantatowo–oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Dokonała wielu prawykonań.

Jest ceniona jako solista i śpiewak-kameralista zwłaszcza wśród zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej. Wielokrotnie koncertowała z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, a także z zespołami wokalnymi: Subtilior Ensemble, Diletto, oraz Ensemble QuattroVoce, którego jest kierownikiem artystycznym. Współpracuje z zespołami: Bornus Consort, Il Tempo, Capella Cracoviensis. Od roku 1999 współtworzy Oktet Wokalny Gaudium.

Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w: Festival de Musica Antigua de los Pirineos (Hiszpania), Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater, oraz licznych cyklach koncertowych, m.in.: Arcydzieła muzyki oratoryjno-kantatowej, Muzyka Mistrzów Baroku, Aria w Galerii.

W roku 1998 nagrała program dla TV Białystok Moja Muzyka. Ma w dorobku dwadzieścia płyt kompaktowych (DUX, Acte Préalable, Musicon). Niejednokrotnie były one  nominowane do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyka. Natomiast płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór OiFP, na której wykonuje partie solowe została uhonorowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku.

W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna.

W roku 2014 artystka nawiązała współpracę z Białostockim Teatrem Lalek wykonując partię solową w operze marionetkowej „Kantata o kawie” J.S. Bacha.

 

Przemysław Kummer – bas-baryton, jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina – w Białymstoku Wydziału Edukacji Muzycznej w specjalności Muzyka Kościelna (2005)

W 2010 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego profesora Cezarego Szyfmana. Przygodę ze śpiewem rozpoczął w Białostockim Chórze Kameralnym „Cantica Cantamus” prowadzonym przez profesor Violettę Bielecką. Jako bas śpiewał partie solowe w dziełach sakralnych i świeckich: J.S. Bacha, G.F. Händla, W.A. Mozarta, St. Moniuszki. Występował z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku, zespołem muzyki dawnej „Il Tempo”, „Consort 415”, „Diletto” oraz Ensemble QuattroVoce.

Przemysław Kummer bierze udział w licznych koncertach i przedsięwzięciach artystycznych m.in.: Moniuszkowskim Festiwalu Podlasia, koncertach w ramach Festiwalu Nauki i Sztuki, Podlaskich Koncertach Organowych, Festiwalu Muzycznym „Sacrum et Musica”, cyklicznych koncertach „Aria w Galerii”.

W 2006 roku jako solista wraz z Chórem i Orkiestrą Akademii Muzycznej w Białymstoku nagrał płytę z kolędami. W 2009 roku debiutował partią Szóstaka w operze „Flis” Stanisława Moniuszki wystawianej na deskach Teatru Dramatycznego w Białymstoku. Współpracował z Chórem Opery i Filharmonii Podlaskiej.

W roku 2010 jako solista uczestniczył w nagraniu Apokalypsis Marcina Gumieli. Doskonalił swoje umiejętności wokalne na kursach prowadzonych przez: Leonarda Andrzeja Mroza, Olgę Pasiecznik, Józefa Fraksteina. Przemysław Kummer prowadzi działalność pedagogiczną w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego oraz w Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku.

W 2013 roku otrzymał stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Białegostoku.

 

Sylwester Trojanowski jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie filia w Białymstoku w klasie organów prof. Marii Terleckiej. Studia ukończył w roku 2005. W 2009 roku otrzymał drugi dyplom tej samej Uczelni w specjalności Muzyka kościelna, gdzie organy studiował pod kierunkiem dr Bartosza Jakubczaka. Swoje umiejętności z improwizacji z elementami akompaniamentu liturgicznego kształcił pod kierunkiem prof. Michała Dąbrowskiego.

Uczestniczył w kursach i seminariach prowadzonych przez wybitnych organistów i kameralistów, m. in. Andrzeja Chorosińskiego, Józefa Serafina, Liliannę Stawarz, Nicholasa Parle’a, Juliana Gembalskiego, Tomasza Adama Nowaka. Koncertuje w Polsce jako solista i kameralista. Od wielu lat współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto prowadzonej przez Anny Moniuszko, realizując partie basso continuo.

Prowadzi również działalność pedagogiczną w PSM I i II stopnia w Suwałkach w klasach: fortepianu, oganów, harmonii i improwizacji. Od 2007 roku pełni funkcję organisty, kantora i dyrygenta w kościele pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Białymstoku. W roku 2009 został prezesem Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego TAK, które jest inicjatorem wielu wydarzeń kulturalnych szczególnie na Podlasiu.