Powrót

W Ełckim Centrum Kultury już po wakacjach szykuje się uczta tanecznych doznań w ramach projektu „Powrót” realizowanego w ramach programu Scena dla Tańca Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Niezmiernie jest nam miło, że ECK otrzymało dofinansowanie na zaprezentowanie czterech spektakli taneczno-teatralnych polskich teatrów tańca. Wśród wykonawców będziemy mogli zobaczyć spektakle Teatru Rozbark, Olsztyńskiego Teatru Tańca, Sopockiego Teatru Tańca. Interesującym wydarzeniem w ramach projektu będą dni Gaga, podczas których obejrzymy solowy spektakl Małgorzaty Mielech pt. „Fearless”. Dodatkową ofertą będą warsztaty Gaga poprowadzone przez Gosię dla osób początkujących i zaawansowanych. Warsztaty przewidziane są na 10 września.

Po każdym spektaklu zaprosimy Was na dyskusyjne spotkania pospektaklowe, w których będą uczestniczyć zaproszeni artyści.

Podajemy terminy spektakli, a Wy rezerwujcie czas w kalendarzu, żeby nie przegapić tych cennych wydarzeń.

 

9 września wystąpi Małgorzata Mielech w solowym spektaklu „Fearless”, do którego sama stworzyła choreografię i koncepcję dzieła.

„Strach – pierwotna emocja, która prowokuje destrukcję, ale także umożliwia przetrwanie. Strach, jako śliski twór, który pełza pod skórą, penetruje i zatruwa krew.

Poznaj nieustraszoną dziewczynę, która wchodzi na ring, aby stoczyć walkę ze swoimi demonami, próbując zrozumieć genezę strachu.”

Jest to osobisty, mocny spektakl autorstwa Gosi, którego research oraz proces realizacji trwał 3 lata. Będzie to świeże, pobudzające zmysły i wyobraźnię interdyscyplinarne wydarzenie kulturalne.

Artystka poprowadzi dla nas dwa warsztaty z techniki Gaga o różnym stopniu trudności. Warsztaty odbędą się 10 września od godz. 16.00 -21.00

Fearless

 

Sopocki Teatr Tańca zaprezentuje „7. Pieczęć” w choreografii Joanny Czajkowskiej i Jacka Krawczyka  13 września. Spektakl współtworzą: Grzegorz Sierzputowski, Aleksandra Foltman, Róża Kołoda, Wiktoria Rudnik

„Punktem wyjścia realizacji spektaklu jest film Ingmara Bergmana z 1957 r. pt. ”Siódma Pieczęć”. Przełamanie siódmej pieczęci według Apokalipsy św. Jana oznaczało moment, w którym rozpoczyna się czas ostateczny, w którym Bóg oddziela dobro od zła, po czym zsyła na umiłowaną przez siebie ziemię śmierć i zagładę. Bohater – Rycerz powracający z wyprawy krzyżowej, w obliczu apokalipsy, traktuje swoją podróż jako drogę do poznania prawd ostatecznych. Ponieważ życie naokoło wydaje się pozbawione sensu, a Bóg milczy, Rycerz gotów jest zapytać o to spotkaną po drodze postać Śmierci. Śmierć decyduje się podjąć jego wyzwanie i zagrać z nim w szachy, na jednej szali kładąc tajemnicę istnienia, na drugiej – życie Rycerza i jego bliskich.”

Premiera spektaklu odbyła się 27 grudnia 2020 r.

Siódma pieczęć

 

Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK  zaprezentuje spektakl „Plateau” w reżyserii Paula Bargetto i choreografii Macieja Kuźmińskiego 19 października.

Plateau to spektakl o tożsamości, konflikcie, moralności…

„(…) Żyjemy bowiem w bardzo niepewnych czasach, a płaskowyż, na którym rodzimy dzieci i budujemy domy, zbudowany jest z ruchomych piasków i nagrobków. Wszystko, co kiedyś było nam drogie, co zdawało się być autentyczne, niewinne i dobre, zostało zawiane przez wiatr międzynarodowego handlu. Sprawiedliwość i moralność stały się tylko ziarnem w oku wszystko wiedzącego i widzącego cyklonu mediów a–społecznościowych.

Nasz ukochany naród – nękany podziałami, rozwieszony jak pranie między biegunami – pęka z napięcia jak guma w za małych majkach. Jesteśmy podejrzliwi, nieufni, wieszamy psy na wszystkim i wszystkich. Uczestniczymy w ruchu konspiracyjno – rekonstrukcyjnym, skanujemy horyzont, ekshumujemy resztki tradycji, wypatrujemy zbawiciela, który pokazałby nam drogę wyjścia.”

Premiera spektaklu odbyła się: 23 września 2019 r.

Plateau

 

14 listopada Olsztyński Teatr Tańca zaprezentuje spektakl „Nie-uprzejmość w operze” w choreografii Katarzyny Grabińskiej.

„Nieuprzejmość…Pojawienie się w tytule spektaklu tego słowa w zestawieniu z operą jest świadomym zabiegiem. Obserwujemy bowiem, iż we współczesnym świecie przesyconym mocno błyskotkami, niczym w operze, gdzie chowamy się za kunsztownymi gadżetami, strojami, sztucznością, sztywnością zanika nasza uprzejmość do świata i ludzi. Coraz trudniej budować nam autentycznie szczere relacje.

Życzliwość, uprzejmość, uśmiech stają się „towarem”, który ma przynieść korzyść, mniej lub bardziej wymierną. A przecież bycie uprzejmym to coś więcej niż bycie miłym. To wewnętrzna postawa, filozofia życia. To cecha, która wyróżnia się dobra wolą, uważnością i gotowością wsparcia. To drobne gesty, które nabieramy od kołyski obserwując najbliższe otoczenie. Chcemy się z tym tematem zmierzyć, bo wierzymy że szczęśliwi ludzie są mili.”

Premiera spektaklu odbyła się 14.12.2019

Nie-uprzejmość w operze

 

Wartość projektu: 53 740 zł

Dofinansowanie z Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca: 35 000 zł

Wkład własny: 18 740 zł

Projekt jest dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Scena dla Tańca 2021, finansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Zrealizowano przy pomocy finansowej Gminy Miasta Ełk.